Wednesday, 1 August 2012

Villa Rosada Dollhouse - Kitchen


La cucina è stata rivesta con una vivace carta da parati e pavimento a piastre.

Tutti i mobili, camino e stufa compresi cono stati ritagliati da fogli di legno e poi assemblati e incollati.
Una ricca varietà di oggetti è stata aggiunta per creare più dinamicità e realismo alla stanza.

A sinistra sullo scaffale una vecchia bilancia, il cestino da picnic, il secchio di legno, la bilancia appesa e la damigiana a terra sono oggetti per decorare presepi. Alcuni vasetti, caraffe e confezioni, confetture di marmellate, il macina caffè e il pestello sono state creati con pasta di mais.

Sulla tavola i piattini sono di pasta di mais, i bicchieri sono invece capsule per medicine. Sul camino i coperchi dei barattoli delle spezie sono in realtà bottoni.

Le padelle di rame, il set di coltelli e altri utensili come il tagliere per la polenta e i mestoli sono stati comprati in negozi per miniature o acquistati su internet.

------♥♥♥------

The kitchen has been covered with a nice with wallpaper and floor plate.

All furniture including fireplace and stove cone were cut from sheets of wood and then assembled and glued together.

A large amount of objects has been added to create more and realism in the kitchen.

On the left shelves cabinet objects like the old scale, the picnic basket, the wooden bucket, the balance hanging and the demijohn are items of nativity scene reproductions very typical in Italy. Some jars, jugs, boxes, also all the jams, the coffee grinder and the pestle have been created with corn dough.

On the table all the plates were made with corn dough, glasses are empty medicines capsules. On the chimney covers of spices jars are buttons. 

The copper pans, knives set and other tools such as the chopping board for “polenta” and ladles were bought in shops or purchased on internet.







Villa Rosada Main Page

Living Room
Bathroom
Bedroom
Child Room
Hobby Room

4 comments: